fredag 10 augusti 2007

En uppdatering

Har hittat ett trådlöst nätverk att låna.

Det har försvunnit mycket pengar nu i och med flytten. Över 20000 kr har försvunnit på en veckas tid. Eller försvunnit har det ju inte riktigt då allt finns i form av möbler, lagfarter, pantbrev OSV.

Jag har upptäckt en stor fördel med att inte ha tillgång till internet varje dag. Jag programmerar mycket effektivare. Får mer gjort och kommer längre med mina nya projekt hela tiden. Dock kan jag inte hålla på att leta bra annonser och så eftersom jag inte kommer åt deras hemsidor heller. Ploppar upp nya idéer hela tiden angående att tjäna pengar på nätet. Kommer att köpa lite nya domäner och sen slänga upp lite hemsidor på dem och se vad som händer. Har läst en del de senaste dagarna och det visar sig att det ligger en hel del annons pengar i att ha en informationssida. Dock anser inte jag att det är så kul då det är allmänt tråkigt. Jag gillar mer att utveckla tjänster. Men problemet med att hålla på med tjänster och spel är att man är väldigt beroende av att skapa sig en aktiv medlemsdatabas. Det kvittar ju om man har 10000 medlemmar om bara 20 av dem är aktiva. För det är inte särskilt lätt att få hög pagerank på en sida med dynamiskt innehåll. Därav är det lättare att bli indexerad med en statisk sida än en dynamisk. Men hur som helst så har jag byggt ett CMS (content manegment system) för att enkelt kunna slänga upp informationssidor.

Kommer nog att släppa en del nya projekt så fort jag får tillgång till vårat riktiga internet. Som för övrigt skulle blivit inkopplat den 6/8 av Skandnova men de säger att de inte fick tag på mig den dagen trots att jag var hemma och hade mobilen igång hela dagen. Låter som att bredbands bolaget får kolla över vilka de ska ha som gör deras inkopplingar.

Inga kommentarer: