söndag 19 augusti 2007

Jobb, eget företag och pengar

Idag ska jag åka och jobba igen efter denna korta men sköna helg. Denna veckan blir mycket skönare. Imorgon får jag mitt bredband igen vilket betyder att jag kan ta tag i att försöka skapa mitt företag på allvar. Sedan så kommer ju lönen på fredag och sådant är alltid välkommet.

Ska alltså antagligen i den kommande veckan registrera mig för en enskild firma. Kommer bli spännande och en del jobb därefter. För när jag väl gjort det måste jag får igång ordentlig vinstbringande sidor. Det kan bli en del jobb men är lätt värt det. Kan ju anställa hjälp för att få till snygga designer men jag tror jag ska ta tag i att lära mig PS (photoshop) ordentligt så att jag kan börja med det själv. Måste få till lite fler designer till http://www.klaner.se snart så det blir lite mer atraktivt att bli medlem där.

Ser lovande ut ekonomiskt denna månaden. Har en massa pengar kvar på kontot och som sagt så kommer ju lönen på fredag så det kommer att gå en hel del till sparande då. Ska fundera över att öppna upp en aktiedepå då med. Men måste först få koll på att jag kommer kunna vara utan pengarna ett tag framöver. Det är alltid svårt att veta med tanke på huset. Får nog sätta in en del pengar på det kontot med så vi får väl se. Är nog inga direkta dyra räkningar att betala denna månaden annars vilket känns bra. Kommer dock att gå en hel del pengar till Gran Canaria resan. Räknar med minst 8000 kr för mig och min flickvän för de två veckorna. Men det får det vara värt. Man måste ju unna sig lite.

1 kommentar:

tinajo sa...

Låter härligt med en resa - och så klart det är värt det! :-) Vi ser också fram emot att kunna åka någonstans framöver, men det tar nog minst ett år till dess.