fredag 24 augusti 2007

Oj vad trött jag är

Sitter här nu och väntar på att min sambo ska komma hem innan jag somnar. Har ju en hund som jag måste hålla lite koll på tills hon kommer. Var ute och gick en långpromenad med hunden innan och kände då att jag är väldigt nöjd med mitt liv. Jag har hus, sambo, hund, bil, ett jobb med bra lön och möjlighet att hålla på med det jag vill. Såsom fotboll och programmering. Är inte alla som är så lyckligt lottade man det känns bra att jag är det.

Har idag fått tillgång till mitt nya webbhotell och har påbörjat ompekningarna och flyttarna av mina domäner. Har även skaffat en till domän. http://www.mittekonomiskaliv.se som ska bli en sida om hur jag tycker man ska spara, kommer att finnas lite verktyg där med. Som tex uträknare för hur du ska placera ut din sparsumma. Budget utrkningar som ändrar runt lite och visar hur mycket du kan spara. Sedan kommer även tips finnas för hur man bygger upp en hemsida där man kan tjäna pengar passivt osv. Det kommer att ta ett tag men det kommer nog att bli bra tror jag. Har ni förslag på mer funktioner som borde finnas där så säg till.

Internet funkar fortfarande inte så det är ett stor minus till bredbandsbolaget. Under mitten av nästa vecka ska det förhoppningsvis funka igen. Sedan är det även ett stort minus till Viasat som är ett riktigt dåligt företag i mina ögon. Min parabol har inte funkat på 6 månader. När man ringer supporten får man snorkiga svar såsom, "kollat att sladden är hel", jo jag har ju köpt ny. Nu sist sa de att jag skulle ringa hit en tekniker trots att jag sa att jag är helt säker på vad som är sönder. Ringde iaf teknikern, då kostar det nästan 1000 kr bara för att få hit honom och göra en sökning efter satteliten. Nej då kan det räcka. Jag ringde och försökte avsluta mitt abbonemang. Men nej det går inte för att det kan man bara göra en månad innan bindningstiden tar slut. Sak samma sa jag då och berättade att jag imorgon åker och införskaffar mig boxer istället. Det kan jag lova att jag ska göra. Slipper jag allt krångel med visat iaf.

Inga kommentarer: