söndag 12 augusti 2007

Dagen efter

Igår hade vi då inflyttningsfesten och det var riktigt skojigt och trevligt. Men idag är det inte riktigt lika skojigt.

Men hur som helst så hade jag och två polare. Man skulle nog kunna kalla mig och den ena polare duttiduttare. Vi håller alltid på med massa olika projekt. Båda är väl it-entreprenörer eller skulle vilja vara det. Hans stora projekt är ett gaming community som heter eXPerience Gaming. Det går bra för dem men vi pratade lite om hur de skulle kunna utvecklas till något ännu bättre för vi är bra på lite olika saker.

Vi kom fram till att vi borde köra något projekt ihop men vi kodar ju i två helt olika språk. Men han skulle visst vara tvungen och lära sig mitt språk nu när han börjar plugga så det kanske kommer ett större projekt från oss ihop inom ett par tre år. Skulle vara mycket trevligt.

Det dumma är att hans projekt håller på att utveckla samma sak som mitt http://www.klaner.se går ut på. Men de kommer att implementera det i sitt befintliga klansystem vilket jag tror kommer göra att mina sida förlorar underlag för användare och göra att de växer ännu mera då de kan erbjuda, cupsystem, ladder, klanhemsida och antagligen ett serie system med i framtiden. Dock så är de antagligen intresserade av att köpa mina två domäner som jag har nu. Det känns som att går det som jag tror så är det kanske bättre för mig att sälja dem för att på så sätt få in pengar för dem än att se hur besöksantalet sjunker och sjunker tills jag helt enkelt inte ser någon annan utväg än att strunta i domänerna. Då är det ju bättre att sälja medans det fortfarande finns besökare som gör att jag kan få lite mer.

Kom annars precis på en idé för vad som skulle kunna funka men det får jag nog fundera på mera än vad jag gjorde precis.

Ska nog sätta mig vid den riktiga datorn och se om jag inte kan programmera lite nu. Skulle behövas tror jag. Kommer sannerligen ett inlägg lite senare igen.

Inga kommentarer: