söndag 1 juli 2007

Mina projekt

Jag har för tillfället två projekt. Eller snarare ett som är aktivt och ett som är väldigt passivt.

De är i varje fall http://www.klaner.se/ och http://www.hjulspinn.se/ tänkte börja att berätta om Hjulspinn.se som är det passiva projektet.

Idén var att skapa ett mmorpg inom streetracing vilket det inte finns något direkt för idag. Men projektet dog efter en del seghet i kodningen. Svårt att komma på en del lösningar och projektet dog helt enkelt ut. Det är dock helt funktionellt, men man kan bara köra själv. Det gör att köpa bil, trimma den och köra race mot datorn.

Det andra projektet Klaner.se som är en hosting/sponsor-tjänst för klaner inom e-sport. Just nu kan alla klaner som vill ha hemsida registrera sig och sen skapa en sida som alla kan se utan några som helst kunskaper inom HTML. Det kommer att bli möjligt att även röra runt i HTML-koden för sin sida men inte riktigt än. Tanken är senare för projektet att det ska vara möjligt med andra sorters hosting också. Kanske servrar för CS, BF2 eller ventrilo. Detta är det projektet jag lägger allra mest tid på just nu då det är det som känns mest lovande. Har flera klaner på kö för att få använda sig av tjänsten bara den blir fullt funktionsduglig. Har även börjat dra in väldigt små summor på adsense utan några som helst besökare i princip.

Sedan söker jag alltid efter nya projekt och kommer jag på idéer så är det stor chans att det blir projekt om de inte är allt för stora. För klaner.se är så stort att jag vill lägga mycket energi på det.

Det bästa projektet jag kan tänka mig vore om jag kom över en gulddomän och bara kunde hosta en enkel liten sida där med faktan som behövs och sen annonser. Då skulle jag kunna dra in pengar ganska lätt på väldigt lite arbete.

Inga kommentarer: