lördag 1 september 2007

En vecka med jobb, sjukdom och programmering

Det är ganska jobbigt att jobba de veckorna som jag bara har kort helg. Dessvärre lär ju alla helger vara det inom kort men då kanske jag får lite bättre arbetstiden ändå. Plus lite mer lön. Har blivit bäldigt förkyld nu så har inte kunnat träna på hela veckan plus inte orkat göra mycket mer.

Började förra helgen programmera på en hemsida åt ett gaming community. Kommer inte att få betalt för det men kommer istället att få ett par designer som jag kan använda mig av på http://www.klaner.se så att klanerna får lite fler designer att välja på. Det kommer göra tjänsten mer lockande och ge mig fler medlemmar. Så det tycker jag är minst lika bra som pengar.

Ekonomin får sig en törn nu pga min bil har gett upp sitt liv. I alla fall tillfället. Igår morse gick en kylarslang sönder och jag fick i värsta MacGyver andan laga slangen med en plastpåse och ett badrocksbälte som jag hittade på en badplats. Det höll hem och sedan till min mors killes verkstad. Han lagade slangen på ett mer hållbart sätt och jag var på väg hemåt. Efter halvavägen beter sig bilen konstigt, jag kopplar och den dör direkt. Det går sedan inte få igång den så ringer morsans kille och han dyker upp med släpet och vi lastar bilen. Trolige när det topplockspackningen som har gått. Det vore också det bästa ekonomiskt då det är billigare än ny bil. Får veta mer på måndag.

Inga kommentarer: