torsdag 28 juni 2007

Natten

Nattens arbete var ganska givande. Har fått klartecken för att lära mig ytterliggare en maskin. Till det jag redan kan så kan vi nu också lägga excenterpress. Är väl inte helt fullärd men klarar med nöd och näppe att genomföra det mesta då man byter verktyg och ska starta upp det nya.

Sedan tidigare kan jag ju min kantpress som jag främst ställer i nu för tiden, och den hydraliska saxen som jag ställer och kör i. Detta borde ge mig stora chanser att öka på min lön vid nästa löneförhandling då jag borde kunna förespråka mångkunnighet. Men hur det blir med en sådan sak vet man aldrig.

En annan positiv sak är ansvar. Det är klart att jag vecka 29 och 30 kommer att gå som en slags ansvarig för hela verkstaden då de flesta andra som är vana vid att jobba där har semester. Det kommer att bli kul. Blir en hel del extra jobb för min del men borde kunna resultera i lite mer betalt de två veckorna. Eller i alla fall ett intyg eller liknande som kan vara bra att ha den dagen då jag söker ett nytt jobb.

Men nu är det helg och inget jobb igen föräns på måndag kl. 22.42. Det är fördelen med att jobba fyra nätter. Kommer att satsa på att programmera lite på mina projekt senare idag men först lite vila och iväg för att fixa lite ärenden. Kommer även skriva ett längre inlägg om en affärsidé senare.

Inga kommentarer: